Terug naar overzicht
Marijke van Veenen Marijke van Veenen
± min

Opnieuw snelheidscampagne

In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu is deze week opnieuw de campagne over te hard rijden van start gegaan door middel van TV commercials.

De tv-commercial houdt automobilisten een spiegel voor en laat hen zien dat zij vaak met andere dingen bezig zijn tijdens het autorijden. Daardoor rijden ze soms ongemerkt harder. En dat maakt het verkeer een stuk onveiliger. De campagne richt zich voornamelijk op de snelheidsovertreders binnen de bebouwde kom. Daar zijn de gevaren voor het oplopen van letsel bij de zwakkere verkeersdeelnemers, zoals fietsers en voetgangers, het grootst.

Automobilisten die maximaal 10 tot 15 kilometer per uur te hard rijden op 30 km en 50 km zones binnen de bebouwde kom, kunnen ongenadig een acceptgiro op de deurmat verwachten.

In 2010 is het ministerie met deze campagnes gestart en met succes. Reden waarom nu in 2011 de actie wordt herhaald.