Invullen van een arbeidsongeval formulier

Uitzonderingen op verjaringstermijn

Voor bedrijfsongevallen geldt vaak een verjaringstermijn van vijf jaar. Er zijn echter uitzonderingen, waardoor de verjaringstermijn afwijkt. Voorbeelden van situaties zijn:

  • Wanneer u minderjarig was of bent op het moment van het bedrijfsongeval, dan gaat de verjaringstermijn pas in op het moment dat u als werknemer meerderjarig bent (geworden).
  • Bij beroepsziektes is geen sprake van een bedrijfsongeval, maar kunt u toch recht hebben op een schadevergoeding.
  • Bij ongevallen met motorvoertuigen kan de verzekeraar van de veroorzaker van het ongeval tot 3 jaar na het ongeluk aansprakelijk worden gesteld.

Letselschade claimen na bedrijfsongevallen

Om aanspraak op loonschade en of een letselschadevergoeding te kunnen maken, moet er een aanwijsbare schuldige zijn en een aantoonbaar verband zijn tussen het bedrijfsongeval en de ontstane kosten. Bij een letselschadeclaim worden de volgende stappen doorlopen:

  • bepalen aansprakelijk
  • aansprakelijk stellen tegenpartij
  • voorschot op claim bepalen
  • definitie claim vervaardigen
  • zaak afwikkelen
  • nazorg
Letselschadevergoeding en smartengeld berekenen

Wat doen bij schade?

Wanneer u als werknemer schade heeft opgelopen bij een bedrijfsongeval (materieel en immaterieel), dan kan u de schade verhalen op degene die verantwoordelijk is voor het veroorzaken van het ongeval. Het is verstandig om bij het verhalen van uw schade een deskundige (letselschade expert) in te schakelen. Zij geven u advies, verhalen de opgelopen schade bij de aansprakelijke partij en ontzorgen u gedurende uw letselschade zaak.

Wanneer u letselschade hebt opgelopen door de schuld van een ander, dan is het in Nederland zo geregeld dat die persoon of dat bedrijf ook alle kosten van uw juridische bijstand moet betalen. De juridische dienstverlening van uw letselschade expert of advocaat kost u dan niets.

Letselschadekantoor LetselSchade.nl

Gratis rechtsbijstand

Letselschadeslachtoffers kunnen bij het claimen van letselschade een belangenbehartiger zoals een letselschade jurist of letselschade advocaat inschakelen. Zij geven u advies, verhalen de opgelopen schade bij de aansprakelijke partij en ontzorgen u gedurende uw letselschade zaak.

Wanneer u letselschade hebt opgelopen door de schuld van een ander, dan is het in Nederland zo geregeld dat die persoon of dat bedrijf ook alle kosten van uw juridische bijstand moet betalen. De juridische dienstverlening van uw letselschade jurist of advocaat kost u dan niets.

Bij bedrijfsongevallen met letselschade heeft het behoud van een gezonde arbeidsrelatie tussen u en uw werkgever hoge prioriteit. U hoeft zich niet bezwaard te voelen om uw werkgever aansprakelijk te houden voor uw schade. Werkgevers zijn vrijwel altijd verzekerd tegen letselschade door een bedrijfsongeval.

letselschade advocaten lopend

Onze aanpak

1
Ontvang een gratis indicatie

Ontvang een gratis indicatie

2
Jouw specialist bepaalt de aansprakelijkheid

Jouw specialist bepaalt de aansprakelijkheid

3
Voorschot van de schadeclaim bepalen

Voorschot van de schadeclaim bepalen

4
Indienen definitieve claim + nazorg

Indienen definitieve claim + nazorg

1
Ontvang een gratis indicatie

Ontvang een gratis indicatie

2
Jouw specialist bepaalt de aansprakelijkheid

Jouw specialist bepaalt de aansprakelijkheid

3
Voorschot van de schadeclaim bepalen

Voorschot van de schadeclaim bepalen

4
Indienen definitieve claim + nazorg

Indienen definitieve claim + nazorg

Direct je letselschade ten gevolge van een bedrijfsongeval claimen?

Door ons te bellen, Whatsappen of door een e-mail te sturen kunnen we je direct vertellen hoe hoog de letselschadevergoeding ongeveer kan zijn en hoe we je kunnen helpen om deze vergoeding zo snel mogelijk te krijgen.

Meld jouw schade online

Letselschade.nl: Al ruim 14 jaar dé partij voor benadeelden en letselschadeslachtoffers 

Letselschade.nl is al ruim 14 jaar hét loket waar slachtoffers van een verkeers- of bedrijfsongeval, medische misser of een ander ongeval terecht kunnen met vragen over het persoonlijk opgelopen letsel. Dat kan zijn voor uzelf, maar bijvoorbeeld ook voor een vriend, vriendin, kennis of familielid.

Wij beantwoorden niet alleen de brandende vragen die er zijn vlak na een ongeval, wij adviseren ook over de juridische stappen die genomen kunnen worden om de schade vergoed te krijgen van de verantwoordelijke.

LetselSchade.nl is onderdeel van Jurilex Letselschade
"De bekwame begeleiding van de Jurilex jurist heeft er toe geleid dat er een fatsoenlijke overeenkomst gesloten is tussen de betrokken fabrikant en mij.Vooraf had ik niet het vertrouwen dat "de kleine man" zou kunnen opboksen tegen een gevestigde fabrikant. De Jurilex jurist heeft zich vastgebeten in het dossier en voor een geruststellende afloop gezorgd. Mijn hartelijke dank."
"Goed geholpen door maarten schikhof zeer tevreden"
"ik heb een ongeluk gehad waarbij letsel was ontstaan, jurilex heb ik toen gevraagd mij te helpen en dat gebeurde. ik ben zeer tevreden over de communicaties die wij hadden, de uithoudingsvermogen om de verzekeraar steeds te moeten benaderen aangezien dat niet vlot verliep. ik ben zeer tevreden"
"Ik ben als voetganger aangereden door een auto en daarbij knieletsel opgelopen. Mijn zaak is heel goed opgepakt door Jurilex. Zeer vriendelijk, snel en adequate opvolging van email en telefoon. Elke afspraak wordt netjes bevestigd via email. En niet geheel onbelangrijk, ze hebben goede contacten met de verzekeraar waardoor voorschotten en afhandeling ook direct geregeld waren. Uitstekend dus!"
"Ik ben slachtoffer van een verkeersongeval. Ben nl met de racefiets tegen een opslaande autodeur gereden. Jurilex heeft mijn schade prima behandeld."
"Dhr. Boshuizen heeft mijn zaak prima naar behoren behandeld. Ik ben blij met de behandeling bij hem."
"Heel tevreden over hoe alles is verlopen."
"Bijna anderhalf jaar bij gestaan door Mustafa Koc. De zaak naar grote tevredenheid afgerond met de tegenpartij. Mustafa gaat secuur, maar toch snel te werk. Hij schakelt alles door en legt alles perfect uit. Door de initiatieven waarmee Mustafa is gekomen is alles goed en netjes verlopen."
Meer reviews

Veelgestelde vragen

 

Meer veelgestelde vragen

Vertel direct je verhaal

Via het contactformulier kun je je verhaal vertellen. We zorgen dan dat je zo snel mogelijk weet waar je recht op hebt. Tijdens kantooruren is dit binnen een uur, buiten kantooruren is dit direct de volgende werkdag.

mr. Mariëlle de Bruin
Of neem gratis contact op met onze specialist
of Whatsapp gratis met onze specialist
mr. Mariëlle de Bruin
0880 112 195 0880 112 130 06- 159 559 48

Je kan ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur. Buiten deze tijden kun je gebruikmaken van het contactformulier hiernaast of een bericht via WhatsApp sturen.

Vertel direct je verhaal

Via het contactformulier kun je je verhaal vertellen. We zorgen dan dat je zo snel mogelijk weet waar je recht op hebt. Tijdens kantooruren is dit binnen een uur, buiten kantooruren is dit direct de volgende werkdag.

mr. Tiziana Tores
Of neem gratis contact op met onze specialist
of Whatsapp gratis met onze specialist
mr. Tiziana Tores
0880 112 195 0880 112 130 06- 159 559 48

Je kan ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur. Buiten deze tijden kun je gebruikmaken van het contactformulier hiernaast of een bericht via WhatsApp sturen.

Vertel direct je verhaal

Via het contactformulier kun je je verhaal vertellen. We zorgen dan dat je zo snel mogelijk weet waar je recht op hebt. Tijdens kantooruren is dit binnen een uur, buiten kantooruren is dit direct de volgende werkdag.

Esmay van Burken, LLB
Of neem gratis contact op met onze specialist
of Whatsapp gratis met onze specialist
Esmay van Burken, LLB
0880 112 195 0880 112 130 06- 159 559 48

Je kan ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur. Buiten deze tijden kun je gebruikmaken van het contactformulier hiernaast of een bericht via WhatsApp sturen.

Je selecteerde 'Medische fout'. De volgende vragen zijn daarvoor van belang:

  1. Heb je al een klacht ingediend bij de klachtencommissie van de desbetreffende zorginstelling? Ja/nee
  2. Is die klacht gegrond verklaard? Ja/nee
  3. Is de medische fout minder dan 5 jaar geleden gemaakt? Ja/nee
  4. Ben je bereid om een medisch haalbaarheidsonderzoek uit te laten voeren? Ja/nee
Alle vragen met JA beantwoord

Je hebt mogelijk een zaak. We ontvangen graag je melding. Eén van onze letselschadejuristen neemt na het verzenden van dit formulier zo snel mogelijk contact met je op. 

1 Of meerdere vragen met NEE beantwoord

Helaas kunnen wij je niet helpen omdat we geen gegronde klacht hebben. Je aanvraag zal dan ook niet in behandeling worden genomen.

 

Je hebt aangegeven psychisch letsel te hebben opgelopen als gevolg van een ongeval. De volgende vraag is daarvoor van belang:

  1. Heb je naast psychisch letsel, ook lichamelijk letsel opgelopen? Ja/nee
Jouw antwoord is JA

Je hebt mogelijk een zaak. We ontvangen graag je melding. Eén van onze letselschadejuristen neemt na het verzenden van dit formulier zo snel mogelijk contact met je op.

Jouw antwoord is NEE

Helaas kunnen wij je niet helpen, omdat wij niet gespecialiseerd zijn in het behandelen van enkel psychisch letsel. Jouw aanvraag wordt dan ook niet in behandeling genomen.

­Je selecteerde 'geweld’. De volgende vragen zijn daarvoor van belang:

  1. Is het letsel ontstaan door een geweldsincident tijdens werktijd? Ja/nee
  2. Valt het incident te wijten aan de werkgever? (optioneel) Ja/nee
  3. Kun je het ongeval aantonen? (optioneel) Ja/nee
Alle vragen met JA beantwoord

Je hebt mogelijk een zaak. We ontvangen graag je melding. Eén van onze letselschadejuristen neemt na het verzenden van dit formulier zo snel mogelijk contact met je op. 

1 Of meerdere vragen met NEE beantwoord

Helaas kunnen wij je niet helpen. Wij verwijzen je in dit geval graag door naar het Schadefonds voor Geweldsmisdrijven.