Moet uw werkgever het ongeval melden bij de Arbeidsinspectie?

 In

Uw werkgever is verplicht om een (ernstig) bedrijfsongeval te melden bij de Inspectie SZW (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) wanneer een werknemer is overleden, een ziekenhuisopname heeft (gehad) of wanneer de werknemer blijvend letsel heeft. Doet uw werkgever geen melding van het ongeval, dan riskeert hij een boete van het SWZ van tot wel 50.000 euro.

U als werknemer hoeft in een dergelijk geval dus zelf geen melding te doen van het ongeval bij de Nederlandse Arbeidsinspectie. Is er sprake van blijvend letsel dan wel een ziekenhuisopname en u weet dat uw werkgever geen melding heeft gedaan, dan kunt u zelf telefonisch contact opnemen met de inspectie om het ongeval te melden.

Hebt u letselschade geleden als gevolg van een bedrijfsongeval? Dan maakt u in de meeste gevallen aanspraak op een schadevergoeding. Bent u al in het bezit van een arbeidsinspectierapport? Dan ontvangen wij deze graag zodat wij kunnen beoordelen of uw werkgever aansprakelijk is voor uw letsel. Ook wanneer er geen arbeidsinspectierapport voor handen is of de arbeidsinspectie is niet ingeschakeld dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.

Call Now Button